Перейти до основного вмісту

Педагогічна майстерня


Тема над якою працюю з дітьми.

"Застосування інноваційної методики Сендплею у підвищенні пізнавальної активності та формуванні мистецько-творчої компетентності дошкільників.


  Мета: Формувати мистецько-творчу компетентність. Знайомити дітей з 
нетрадиційною технікою малювання піском на світловому ящику, з прийомами 
малювання піском, гармонізувати психо-емоційний стан дитини, розвивати творчий 
потенціал, виховувати поняття красоти оточуючого середовища, потреби свого 
вираження до нього.
    Розвивати дрібну моторику, тактильну чуттєвість, пластику рухів рук, пам’ять, 
стимулювати роботу мозку (пізнавальні процеси); відчуття, образно-логічне 
мислення, просторову уяву.
   Виховувати самостійність, впевненість, вчити прийомам комунікацій (обговорювати 
тему, домовлятися малювати по черзі, в парах, міні вузьким колективом), сприяти 
створенню емоційної сфери (емоційного відгуку з боку дітей та дорослих).

Завдання, які вирішуються в процесі освітньої діяльності:

  • Розвивати уміння передавати форму, будову предмета і його частин; правильні пропорції частин, використовуючи різні відтінки світла і тіні;
  • Вчити створювати статичні пісочні картини, враховуючи ритм, симетрію; 
  • Розвивати композиційні уміння при зображенні груп предметів або сюжету;
  • Вправляти пальці і кисть руки;
  • Розвивати художньо - естетичний смак.

Очікуваний результат:

  • Володіння технічними навичками образотворчої діяльності (форма, будова, композиційна передача, пропорції, володіння відтінками світла і тіні). 
  • Розвиток координації та дрібної моторики (розвиток точності, координації руху рук і очей, гнучкість рук, ритмічність), вдосконалення руху рук; 
  • Розвиток психічних процесів (увага, логічне мислення, уяву, зорове і слухове сприйняття, пам'ять, мову, вміння діяти за словесними інструкціями, вміння самостійно продовжувати виконання задуманої мети, контроль за власними діями).

 ТЕХНІКА МАЛЮВАННЯ.

    Діти освоюють техніку малювання пальцями рук. Малювання відбувається безпосередньо пальцями по піску.
    Ця техніка передбачає:
 ✔ розвиток плавності і витонченості рухів;
 ✔ вміння працювати кистю і пальцями обох рук; 
 ✔ координація руки і ока; 
 ✔ оволодіння технічними вміннями: 

  •  точність рухів; 
  •  регуляція сили рухів; 
  •  амплітуда; 
  •  швидкість; 
  •  ритмічність;
  •  уміння змінювати розмах і напрямок руху руки при малюванні; 
  •  гармонійне поєднання ліній, кольору і тіні.

    У процесі навчання дитина оволодіває навичками формулювати задум і утримувати 
його на всьому протязі діяльності; вмінням оцінювати свої малюнки і малюнки 
товаришів, відзначаючи при цьому якість, зміст, відповідність дійсності, естетичну 
привабливість. Вихованці пізнають властивості піску в процесі малювання на 
підсвіченому ящику:що при додаванні жмені піску, можна зробити малюнок темним, 
яскравим, а прибираючи зайве - світлим, прозорим, при цьому відбувається передача 
настрою, почуттів, думок. Для кожного задуму використовується своя кількість піску, 
виділяється центральна фігура, той задум, який зародився у дитини, інші деталі 
промальовуються додатково.

    Характерні особливості освітньої діяльності:
  1. Спрямованість освітньої діяльності на розвиток дитини, а не на повідомлення йому суми знань; 
  2. Присутність доброзичливої, творчої атмосфери (дитина може висловити свої думки вголос, не боячись, що його можуть піддати критиці); 
  3. Всі заняття проводяться з використанням ігор і ігрових вправ і спрямовані на розвиток творчих здібностей, активності і самостійності в образотворчій діяльності.


Презентація Пісочна анімація. Малювання на склі




        

Відео по пісочній анімації  за посиланням

               у групі "Маленькі дзвіночки"

Відео на тему "Найкращі квіти для матусі"

Відео на тему "Квіти для матусі"

Відео на тему "Казка Теремок"

Відео на тему "Моє місто у зимовій красі"

Відео на тему "Новорічна ялинка"

Відео на тему "Прикрашаємо візерунком український народний посуд (вишиванку)."

Відео на тему "Осіннє листя"

Відео на тему "Осінь"

Відео на тему "Ялиночка"

Відео на тему "Українська хата-мазанка"

Відео на тему "Свійські тварини.Бичок."

Відео на тему " У лісі. Спогади про літо"

Відео на тему "Казка Колобок"

Відео на тему "Сонечко і дощик"




                         З досвіду роботи

  Пісок! Грати з ним деякі діти починають уже з півроку, підкидаючи його совочком або перемішуючи долоньками. Пісок зацікавлює дошкільнят можливістю робити пасочки або будиночки-печерки для маленьких іграшок, дороги для машинок або звивисті канавки для води. Він не перестає вабити своїми можливостями і вже досить старших за віком підлітків, які із задоволенням риють в піску тунелі і зводять величезні міста з будинками і замками, фортечними стінами, бруківками і мостами або вибудовують моделі єгипетських пірамід.
   Педагогічні аспекти використання піску важко переоцінити - це і чудовий сенсорний матеріал, і неперевершене за своїм можливостям предметно-ігрове середовище, і чудовий матеріал для образотворчої діяльності, експериментування, конструювання.
  Тому інноваційна методика сендплей (гра з піском) тривалий час використовується мною в роботі з дітьми в нашому садочку, зокрема у нашій групі, починаючи з першої молодшої групи. Для впровадження методики сендплею та технології пісочної анімації у групі створені всі умови: сворений осередок для діяльності з піском, виготовлені два ящики за необхідним стандартом. Один ящик для ігор з сухим та мокрим піском, другий-це світловий ящик безпосередньо для пісочної анімації, підібрані дрібні іграшки (колекції мініатюрних фігурок розміром не більше ніж 8 см.) та інші додаткові матеріали, які необхідні для ігор з піском та малюванні на підсвіченому склі. Розроблено та впорядковано ряд дидактичних ігор, вправ та різних видів освітньої діяльності відповідно тематики тижня помісячно та згідно вікової групи. Батькам наданий інформаційний матеріал по ознайомленню з методом сендплею, технологією пісочної анімації.
  Роботу з піском мож­на органічно вплітати в освітній про­цес, що сприяє розвитку творчого потенціалу дітей, дає можливість ефективно організувати корекційну роботу. Сухий і мокрий пісок можна використовувати практично на всіх заняттях. Адже на піску можна викладати, малювати, «писати». Писати пальчиком, паличкою, камінчиком букви і цифри. Дітям не страшно помилитися: це не папір, і легко можна виправити допущені помилки, тому на піску діти пишуть із задоволенням. Під час вивчення знакової системи окрім написання самих знаків використовується і такий прийом, як домальовування.
  Наприклад: Намалюйте фігуру, яку ми сьогодні вивчали, і домалюйте її так, щоб вийшов предмет. Напишіть цифру, яку ми сьогодні вивчали, і «оживіть» її — домалюйте їй платтячко. У цьому платтячку цифра піде на бал разом з Попелюшкою.
   Діти дуже люблять незвичайні історії і казки. Казку на піску можна розіграти, пересуваючи персонажів у різних напрямках. При цьому діти поступово навчаються співвідносити мовлення з діями персонажів і починають самостійно творити, змінюючи сюжет, додаючи нових дійових осіб тощо. Казки на піску — не лише цікаве проведення часу та приємне й доступне дитині діяльність, але й істотний механізм розвитку в дитині тонкого розуміння внутрішнього світу людей, спосіб зняття тривоги і виховання впевненості у своєму майбутньому. За допомогою казок на піску можна виховувати дитину, допомагати долати негативні сторони її особистості, які лише починають формуватися.
   Дуже цікавий вид роботи для дітей — пісочна анімація (малювання на піску та малювання піском (кольоровим піском). Переглядаючи відеоролики малювання піском професіоналами, дітьми студій, я зацікавилася технологією пісочної анімації, і вирішила її впровадити в групі зі своїми дітьми. Перед тим, як почати працювати безпосередньо з дітьми, я детальніше ознайомилася з даною технологією. Цікаву інформацію черпала із літератури, зокрема познайомилася з методикою формування графомоторних навичок за допомогою малювання фігур в пісочниці німецького психолога - практика Маріелли Зейц. Підібрала художнє слово, пальчикові вправи, дидактичні ігри. Виготовила світловий ящик, підібрала ряд додаткових матеріалів та інструментів для пісочної анімації (кольорові камінці, скляні та пластикові форми, намистини, сито, стеки, пензлики, гребінці, картон, палички, коктельні трубочки, зубочистки, грабельки, масажні м'ячики і т.д.). Розробила перспективний план роботи з пісочної анімації. Детальніше ознайомила батьків із даною технологією.
   Пісочна анімація – це одна з тих технік, що дає змогу розкрити індивідуальність кожної дитини, вирішити її психологічні проблеми, розвинути здатність усвідомити свої бажання та знаходити можливість їх реалізації, це дуже цікавий вид роботи для дітей. Це не просто розвага, гра, вміння відтворювати навколишній світ. Малювання піском сприяє гармонійному розвитку дитини та формуванню таких базових якостей як особистість, самостійність та креативність.
  Малювання відбувається безпосередньо пальцями по піску, що сприяє розвитку сенсорних відчуттів, розкріпачує і гармонізує, сприяє розвитку двох півкуль (так як малювання відбувається двома руками). Малювання піском сприяє розвитку творчого потенціалу; пізнавальних процесів (сприйняття, уваги, пам'яті, образно - логічного мислення, просторової уяви), формуванню комунікативних навичок; тренуванню дрібної моторики рук; формуванню установки на позитивне ставлення до себе.
   Тому малювання піском - діяльність захоплююча! Для дітей це відкриття нового чарівного світу пісочних фантазій і все створюється в реальному часі на їхніх очах. Саме тут дитина розкриває свій талант, свої унікальні здібності.
   Малювання піском на склі – вид мистецтва, який поєднує в собі і гру, і корисні для розвитку дитини заняття, і навіть виховні моменти. Чим раніше людина відкриє у собі творчий початок, тим легше та цікавіше буде її життя, бо творчість - це завжди погляд вперед, до кращого, до досконалості.
    Малювати на піску, піском на світловому ящику дуже подобається дітям, діти із задоволенням освоюють ази чарівного світу пісочної анімації. Під час створення дітьми пісочних картин я спостерігаю їх захват, радість і масу позитивних емоцій. Малюнки неповторні.

 

 






Популярні дописи з цього блогу